Protektorovanie pneumatík
Výrobky z technickej gumy


RENOP je jedným z najväčších a najvýznamnejších protektorovacích závodov na
Slovensku s takmer šesťdesiatročnou tradíciou. Zabezpečuje najširšiu ponuku v
protektorovaní teplou vulkanizáciou od pneumatík pre úžitkové a ľahké nákladné
vozidlá až po bežné a širokoprofilové nákladné pneumatiky a tiež predné aj zadné
traktorové pneumatiky do rozmeru 18,4/15 - 34. Obnovenie ojazdených
pneumatík teplou vulkanizáciou je prednostne určené pre použitie v lesníctve,
stavebníctve, poľnohospodárstve, ťažobnom priemysle, v technických službách a
pre iné vozidlá používané na kratšie premávky.
V studenej vulkanizácii sa protektorujú pneumatiky pre úžitkové a nákladné
vozidlá a autobusy od 15" do 22,5". Takto obnovené pneumatiky majú zaručenú
kvalitu na úrovni porovnateľných nových pneumatík čo do kilometrického výkonu,
použiteľnej záťaže a prevádzkovej rýchlosti. Pre obnovu sa používajú výhradne
ojazdené pneumatiky vysokej kvality, vopred dôkladne prehliadnuté vrátane
tlakovej skúšky a ultrazvukového testu integrity. Protektory zo studenej
vulkanizácie sa preto s výhodou využívajú pri diaľkovej kamiónovej a autobusovej
doprave a v nákladnej automobilovej doprave v kvalitných prevádzkových
podmienkach.
Ďalšou činnosťou RENOPu je výroba výrobkov z technickej gumy, lisovaných v
etážových lisoch 400x400, 800x800 a 1200x1100 mm, vrátane pogumovania kovov,
gumotextilných výrobkov, opráv a lepenia dopravných pásov.
Aké výhody prináša výber RENOPu ako dodávateľa protektorovania pneumatík a
výrobkov z technickej gumy?

    * široký sortiment
    * certifikovaná kvalita
    * primerané ceny
    * výhodné rabaty
    * operatívnosť dodávok
    * spoľahlivosť



STUDENÁ VULKANIZÁCIA


Výhody tzv. studenej vulkanizácie oproti klasickej teplej vulkanizácii sú
nasledovné:

    * Vulkanizačný proces prebieha pri teplote len okolo 100°C, čo je významný
pokles oproti ca. 145°C používaných pri teplej vulkanizácii. Tým je kostra
pneumatiky menej namáhaná a v prevádzke vydrží dlhšie, resp. bude možná ešte
ďalšia obnova protektorovaním.
    * Behúň obnovenej pneumatiky je vyrobený vopred a na pripravenú pneumatiku
sa navulkanizuje. Na jeho výrobu sa používajú špeciálne gumárenské zmesi a je
lisovaný pod extrémne vysokým tlakom, čo nie je možné dosiahnuť ani pri výrobe
nových pneumatík vzhľadom na kostru. Tento postup zabezpečuje veľkú
oderuvzdornosť a kilometrické výkony porovnateľné s obdobnými novými
pneumatikami.
    * Keďže nie je potrebné používať lisovacie formy, je k dispozícii veľký výber
vzorov dezénov behúňov a je možné obnovovať širokú škálu rozmerov pneumatík.
    * Úžitkové vlastnosti pneumatík obnovených studenou vulkanizáciou sú
porovnateľné s obdobnými novými pneumatikami, pričom ich cena je nižšia.
    * Pri porovnaní nákladov na odjazdený kilometer u nových pneumatík,
pneumatík protektorovaných teplou a studenou vulkanizáciou jednoznačne
najvýhodnejšie vychádza používanie pneumatík obnovených studenou
vulkanizáciou.

Renop zaviedol túto progresívnu technológiu protektorovania do svojho výrobného
programu medzi prvými na Slovensku v roku 1993. Licencia a know-how
pochádzajú od významnej firmy USA - Oliver. Strojné zariadenie je od
renomovaného talianskeho výrobcu Italmatic.
Na obnovovanie pneumatík sa používajú vysokokvalitné behúne nemeckej firmy
KRAIBURG. RENOP používa pri vulkanizovaní bezrozpúšťadlovú technológiu
pomocou tepelnej aktivácie spojovacieho materiálu, čím prispieva k ochrane
životného prostredia. Pre zabezpečenie vysokej spoľahlivosti protektorovaných
pneumatík sú ojazdené pneumatiky pred obnovou kontrolované tlakovou skúškou
a ultrazvukovým prístrojom TYRESCAN.


Profil spoločnosti
TEPLÁ VULKANIZÁCIA


Protektorovanie pneumatík má veľký národohospodársky význam, veď umožňuje predlžovať životnosť pneumatík, čím sa šetria náklady na ich prevádzku a znižuje sa výskyt odpadov.
Protektorovanie pneumatík teplou vulkanizáciou v RENOPe Liptovská Teplá sa datuje od roku 1954. V súčasnosti sa touto technológiou protektorujú nákladné a traktorové pneumatiky. Na rozdiel od studenej vulkanizácie sa v procese teplej vulkanizácie na vopred upravený povrch ojazdenej pneumatiky nanesie vrstva surovej gumovej zmesi a príslušný vzor behúňa sa vylisuje a zvulkanizuje v lisovacích formách v lisoch pri teplote okolo 145°C. Nový behúň je lisovaný z klasického protektorovacieho materiálu pri relatívne nízkom lisovacom tlaku, takže kilometrické výkony sú výrazne nižšie, než pri studenej vulkanizácii. Aj kvalita kostry pneumatiky utrpí použitím vyššej vulkanizačnej teploty. Vzhľadom na primerane nižšiu cenu sa však takéto protektory s výhodou využívajú v menej náročných prevádzkových podmienkach (krátke trasy, nižšie rýchlosti), alebo naopak vo veľmi ťažkých podmienkach, kde je vyššie riziko zničenia pneumatiky ešte pred dojazdením behúňa (bane, kameňolomy, lesy, poľnohospodárstvo, odpadové hospodárstvo a pod.). Sortiment rozmerov protektorovaných pneumatík a vzorov behúňov je uvedený v katalógu.

TECHNICKÁ GUMA


Okrem protektorovania pneumatík ponúka RENOP výrobu výrobkov lisovaných v etážových lisoch 400x400, 800x800 a 1200x1100 mm, vrátane pogumovania kovov, gumotextilných výrobkov, opráv a lepenia dopravných pásov. Výrobky nie sú určené na bežný trh - vyrábajú sa na základe požiadavky zákazníka z jeho lisovacej formy. Pokiaľ zákazník formu nevlastní, RENOP sprostredkuje, alebo zabezpečí na náklady zákazníka jej výrobu, prípadne poskytne rady pre jej zabezpečenie. Výnimočne je možná výroba z foriem iných zákazníkov v prípade ich súhlasu. Z nášho typického sortimentu vyberáme:

    * univerzálne autorohože
    * podložky pod koľajnice
    * ložiská pod mosty
    * kolieska
    * rúčky na fúriky
    * pneuvalce pre zemiakové kombajny
    * remene pre kombajny a rozmetadlá
    * gumové brity pre snehové pluhy
    * silentbloky
    * tesnenia
    * gumové platne, pásy
    * blatníky pre traktory
    * priechodky, redukcie, spojky, vložky, membrány, opierky, krúžky, krytky
    * nátrubky, nárazníky, lišty, hadice, povlaky, prašnice, príruby
    * pružiny, prísavky, sitá, špirály, zátky
    * pogumovanie kladiek, kolies, plechov, valcov

Keďže sa jedná o zákazkovú výrobu, ceny sú dojednávané pred zahájením výroby. Pre výrobu je používaná široká paleta gumárenských zmesí z tuzemska i z dovozu, podľa požiadaviek kladených na výrobok (tvrdosť, pružnosť, farba, olejuvzdornosť, nevodivosť, cenová dostupnosť a pod.).


Liptovská Teplá